Witaminy warto dostarczać do organizmu w naturalny sposób, czyli np jedząc warzywa i owoce. Warto zainteresować się tematem, ponieważ zbliża się okres wiosenny, w którym dostępność produktów świeżych z pewnością będzie lepsza. Dziś zajmiemy się dostępnymi na naszym rynku owocami. Odpowiemy na pytania, które warto jeść i wskażemy jakie zawierają witaminy.

Witamina C

Jest to jedna z bardziej popularnych witamin, która zwiększa naszą odporność. Poza tym działa korzystanie na szybkie gojenie ran. Warto sięgać po tą naturalną, ponieważ taką nasz organizm najlepiej przyswaja. W Polskich owocach najwięcej witaminy C znajdziemy w truskawkach, jabłkach, czarnej porzeczce czy śliwkach. Jeżeli chodzi o pozostałe, to dużą zawartość witaminy C znajdziemy w kiwi czy w papai. Jeżeli chodzi owoce cytrusowe, to największą jej dawkę znajdziemy w pomarańczach, mandarynkach, cytrynach czy w grejpfrutach.

Witamina A

Jest to witamina, która odpowiada za dobry wzrok, a także działa pozytywnie na stan naszej skóry, włosów i paznokci. Warto więc spożywać owoce, które zawierają właśnie tą witaminę. Najwięcej znajdziemy jej w popularnych u nas brzoskwiniach, morelach czy np. jagodach i wiśniach.

Żelazo

Ten pierwiastek jest najtrudniej przyswajany przez organizm, a jego braki niosą za sobą skutki takie jak np. brak energii czy gorsza pamięć. Duża część osób niestety cierpi na jego niedobór, dlatego warto zadba o jego wyższy poziom regularnie spożywając owoce, które go zawierają. Żelazo znajdziemy w takich owocach jak morele, jabłka czy truskawki. Warto też regularnie spożywać gruszki, oraz maliny.

Oczywiście witaminy warto przyjmować z różnych pokarmów, nie tylko z owoców. Pamiętajmy, że najlepiej przyswajane są te naturalne, mniej natomiast syntetyczne. Przed zakupem różnego rodzaju suplementów diety należałoby skonsultować się z lekarzem, który zaleci odpowiednie produkty.